Manieren om Instagram volgers te groeien

Voordat we verder in details treden, deze post gaat over het opbouwen van een organische following.

En ja, het onderscheid is belangrijk!

Sommige merken willen shortcuts nemen als het gaat om het proberen om meer Instagram volgers te krijgen. We doen niet alsof pay-for-play sites bestaan.

Dat gezegd hebbende, zijn deze diensten het op lange termijn niet waard voor merken. Het algoritme van Instagram verwijdert accounts van lage kwaliteit en nepbetrokkenheid van betaalde bots zoals koop Instagram volgers.

Maar we zullen toehappen: het kost zeker wat moeite om je publiek authentiek te laten groeien.

Maar het is het helemaal waard. Hieronder staan onze drie beste tips om op de juiste manier meer Instagramvolgers te krijgen.

Vermijd valse Instagramvolgers

Er is een groot verschil tussen valse en legitieme volgers op Instagram.

Dat snappen wij ook wel. Omwille van snelle groei kan het verleidelijk zijn om volgers te kopen.

Maar de nadelen wegen 100% op tegen de voordelen. Waarom? Omdat nep Instagram volgers…

  • Je potentiële organische volgers in verwarring brengen. Een inactief, low-engagement account met een grote following is verdacht. Dit kan een afknapper zijn voor fans die je anders zouden volgen en engageren.
  • Bieden geen monetaire waarde aan jouw bedrijf. Denk erover na. Je bot-volgers kunnen je spullen toch niet kopen?
  • Genereert geen buzz. Als je 10.000 valse volgers hebt, hoeveel gaan er dan met je berichten aan de slag? Maakt het echt uit als je berichten vol staan met spam commentaren?

Echte mensen hebben de mogelijkheid om je Instagram-berichten te delen, te liken, te becommentariëren en zich ermee bezig te houden. Bovendien waarderen echte volgers de tijd die je besteedt aan interactie met hen.

Breng je Instagram overal onder de aandacht

Schroom niet om je Instagram te promoten als meer volgers je doel zijn.

Er is ook geen one-size-fits-all aanpak om je ‘gram te promoten. Hier zijn een paar ideeën:

  • Voeg social media iconen toe aan je website en marketing e-mails. Sociale-mediapictogrammen maken het gemakkelijker voor mensen om jouw bedrijf te vinden en helpen je in contact te komen met klanten.
  • Plaats een Instagram-feed op jouw homepage of productpagina’s. Veel e-commercemerken hebben speciale UGC-feeds ter plaatse.
  • Deel Instagram-specifieke content of aankondigingen opnieuw op andere sociale kanalen. Je zou bijvoorbeeld via TikTok of Facebook kunnen praten over een aanstaande IG Live.

Post inhoud die volgers daadwerkelijk willen zien

Makkelijker gezegd dan gedaan, we weten het.

Filters. Captions. Inhoud. Plaatsingstijden. Dat is nog niet alles.

Er zijn zoveel variabelen om rekening mee te houden, toch? Het helpt niet dat het algoritme van Instagram wispelturig is. Wat voor het ene merk werkt, werkt misschien niet voor het andere qua formaat en timing.

Sommige merken zweren bijvoorbeeld bij Carousels. Anderen zijn helemaal weg van Reels. Beide benaderingen kunnen werken. Op Instagram zul je snel merken dat sommige content beter presteert dan andere. Daarom is testen zo belangrijk.

De eigen analytics van Instagram zijn verrassend krachtig. Dat gezegd hebbende, investeren in Instagram analytics tools zal dingen naar het volgende niveau brengen.

Lees ook: Is de Nintendo Switch het waard in 2023?